Csodatevő Nutellás Brownies

Amikor az USA cserediák évemre készültem, úton-útfélen azt a tanácsot kaptam, hogy mindent ki kell próbáljak és meg kell kóstoljak, hisz sosem tudhatom, hogy mikor tehetem vagy ehetem meg újra a kinti dolgokat. Meg is kóstoltam a chocolate chip cookie-t, az amerikai almás pitét vanília fagyival és persze a brownies-t is…aztán valahogy a kóstolás egész éven át tartott. Naná, hogy mindeközben pár tíz kiló plusszal kikerekedtem…

Ennek már tíz éve. Azóta újra itthon, újra formában (és végtére a kerek is egy forma, szokták mondani) és újra a konyhában. A kinti emlékek megmaradtak, és azóta is nagyon jó visszagondolkodni ezekre. Többek között megtartottam az egyik fogadóanyukámtól, Kristytől kapott brownies receptet, ami azóta gyakorlatilag konstansan vezeti a népszerűségi listát a barátaim között…

Így néz ki az eredeti recept (még az én kézírásommal)

Recipe from Kristy

No, én ebből én mindig kapásból dupla adagot készítek! Hétvégén rábukkantam egy maréknyi törökmogyoróra otthon, aztán amikor a The Onyx Plate blog Jenniferje a Nutella világnapról posztolt egy egész héten keresztül, én is lázba jöttem, és kicsit megvariáltam az eredeti receptet.

Mogyorós Nutella BrowniesNutella Brownies hozzávalók

250 gramm margarin (enyhén olvasztott)

12 evőkanál kakaópor (Nem nagyon szoktam azon aggódni, hogy pontosan mennyi is egy evőkanál. Ebben az esetben inkább több, mint kevesebb.)

500 ml cukor (no, ez bizony nem lesz diétás…de ettől olyan jó!)

*én az amerikai standardnak megfelelő mérőedénykéket használom, azért az űrmérték

4 tojás

250 ml liszt

csipet só

1 teáskanál vanília kivonat (vaníliás cukorral is helyettesíthető)

egy marék felaprított, pirított mogyoró

Nutella ízlés szerint – az én ízlésem jó sokat diktált…

1. Aprítsuk fel és egy serpenyőben pirítsuk meg a mogyorót.

2. Keverjük össze a margarint és a kakaóport. (vigyázat, porzik!)

3. Adjuk hozzá a cukrot, vaníliát, sót és a tojásokat. keverjük össze.

Mixing Brownies

4. Keverjük bele a lisztet.

5. Öntsük a csokilávaként ömlő keveréket a kilisztezett vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe.

6. Tegyünk Nutella pacákat a tésztára – és figyelem, itt jön a móka! – vegyünk egy kést és a hegyével rajzoljunk kis köröket a tésztába, hogy Nutella örvények rajzolódjanak ki… Személy szerint én háromszor játszottam el, mert sosem tűnt elégnek a Nutella, másrészt meg élveztem a folyton változó örvények képét…

Nutella brownies fázisok

7. Szórjuk meg a tetejét a mogyoróval, majd süssük kb 180 fokon 20-25 percig.

A csoki és a Nutella illata már azelőtt szétárad a lakásban, hogy kivennénk a brownies-t a sütőből. Tálaljuk melegen vagy langyosan. A család és a kollégák odavoltak érte és szép szavakkal illettek egész nap. Ezek után elgondolkodtam, hogy nekem browniesből készülhetne a személyre szabott varázspálcám. Még az is lehet, hogy működne… Magic Nutella brownies

Comments
7 Responses to “Csodatevő Nutellás Brownies”
  1. MSE says:

    “konstansan vezeti a népszerűségi listát a barátaim között…”
    Ami a “legfelháborítóbb”, hogy az én családi/baráti körömben is az “Anna féle brownies” vezeti a népszerűségi listát… 🙂
    És mondd csak, ez a recept muffin formában megsütve is működne? Kis sütőporral felturbózva feljönne-e eléggé? Kedvező válaszodat várom ASAP! 🙂
    Köszi

    • annabeebakes says:

      🙂 Én még nem próbáltam így, de nagyon jól hangzik az ötlet…be is indult a fantáziám…Utánanéztem, és úgy tűnik hogy egy teáskanál sütőpor már pufibbá teszi a brownies muffint. Arra kell nagyon figyelni, hogy a sütési idő jóval lerövidül, úgyhogy félidőben érdemes meglesni, hogy hogy áll. Ebben az esetben sem jó, ha túlsütjük, úgyhogy inkább előbb vegyük ki.
      És üdv a családnak és barátoknak 🙂

      • MSE says:

        Köszi szépen a tanácsokat, a brownies muffin a mai napon kipróbáltatik, holnap megkóstoltatik! 🙂
        Ja, és élesben tesztelem, szülinapi ajándék lesz belőle 🙂

  2. MSE says:

    Mmmm…kész is van, 12 nagy és 12 kisebb muffin lett belőle. Csak pár perccel kellett neki kevesebb idő, mint amikor tepsiben csinálom. De a lényeg hogy a kis sütőpor miatt nagyon szépen feljött, kificcen a formából, ahogy kell! 🙂 Szerencsére nem lett sem száraz, sem túl levegős, hanem jó kis szottyos az állaga. És változatlanul nagyon finom, én fehércsoki cseppekkel gazdagítottam. 🙂 Köszi!

  3. Dori says:

    Épp most lesz kész az első kísérletem! 🙂 Nyamiiiiiiiiiiii! Szuper vagy! :))

Leave a comment