Játsszunk éttermeset

Szombaton szalma voltam egész nap. Mr. T elment dolgozni, én pedig egy mesés előtavaszi piacozás után bevetettem magam a napfényes konyhába, benyomtam a rádiót, begyújottam a sütőt és nekiálltam sütni. Olyan este 10 fele ocsúdtam fel, de még pár dolgot be akartam fejezni lefekvés előtt. Sütöttem, törölgettem, pakoltam, dekoráltam, és készülődtem lázasan. Amikor újra felocsúdtam, már éjjel fél 3 volt. Nem éreztem fáradtnak magam, de tudtam, hogy a másnaphoz szükség lesz majd energiára, úgyhogy lefeküdtem. Reggel 7kor már talpon voltam, hogy az este előkészített fánkot és a lisztmentes csokitortát kisüssem, még mielőtt megérkeznek a vendégek.

Farsangi sütibár fotó

 

Lefürödtem, hajat mostam, felvettem a szép ruhámat, és közben Mr. T is felkötötte a kötényét, beállt pakolni, dekorálni, tenni-venni. Sürögtünk-forogtunk, rendeztünk, időközben megérkezett a nap folyamán a szememben istennővé növő unokatestvérem (a palacsintás), és onnantól kezdve egy csapatként azon voltunk, hogy ez a nap mindenkinek örömet okozzon.

Éttermeset játszottunk a Restaurant Day alkalmából. Immáron másodszor. A novemberi debütálás után leszűrve a tanulságokat, és talán tudatosabban terveztük a februári Farsangi Sütibár részleteit. Noha a végleges menü csak előző éjjel kristályosodott ki, mostanra már igazi étlappal fogadtuk a vendégeket, akik legnagyobb meglepetésünkre megtöbbszöröződtek november óta annak ellenére, hogy a budapesti éttermek száma is ötszörösére nőtt.

Farsangi sütibár1

A mániákus sütésfüggőségem okozta eufórikus szombati hangulatot kenterbe verte az az érzés, amikor a család, a barátok és újonnan megismert lelkes sütirajongók arcán megjelent a mosoly, amikor elmajszoltak egy-két…vagy még több sütit.

Azt mindig tudtam, hogy Budapest jó hely, és hogy egy jó helyen jófej emberek laknak. Ezt már novemberben is éreztük a spontán beinduló izgalmas beszélgetések után, de amikor a Farsangi Sütibár vendégei akár több órán keresztül ültek nálunk egy-egy sütivel vagy massala chai-jal a kezükben és beszélgettek velünk, egymással és jól érezték magukat, valahogy megérintett, hogy milyen jó is lehetne ez nagyban egy igazi kis helyen, ami erre van kitalálva.

Farsangi sütibár2

Olyan sokszínű volt a társaság, hogy nem is lehet mind felsorolni és mindenki egyenként is maradandó emléket hagyott egy-egy kedves megjegyzésével, mosolyával vagy játékával. Jöttek barátnők csoportban;  nagymama, akit a lánya küldött fánkért; farsangi maszkos gyerekek anyukával; lelkes építész a szomszédból; szülők kis gyerekkel, akikkel az eddigi legjobbat bújócskáztuk az egyszobás lakásban; benézett a család, rég nem látott ismerősök, jófejül támogató és lelkes kóstoló barátok és a nagy meglepetés, hogy itt járt a híradó, a rádió és az újság is.
Farsangi Sütibár

A fél7es Híradó után hirtelen gratuláló sms-ek leptek el és ma reggel a kollégák is hátbaveregettek, hogy milyen jók voltunk. Pedig minden megjelenő anyag valójában a Restaurant Day előtt tiszteleg, ami egy kicsit felpezsdíti a városi közösségi életet, új barátságokat és kapcsolatokat teremt és játékot csempész a felnőttek mindennapjába is évente négyszer. És játszani jó, sőt talán még új álmok is szárnyra kelnek ezután…

farsangi thank you

Comments
2 Responses to “Játsszunk éttermeset”
  1. Szia Anna!
    Nagyon köszönöm, hogy ott lehettünk. Klassz, Varázslatos, Rendkívül Hangulatos volt. A lányaim szerint a kakaó is🙂 Jó, hogy megismerhettünk Titeket. Szép szerdát kívánok Neked és unokatestvérednek is:
    Vágó Barbara
    (az anyuka az álarcos lányaival)

    • annabeebakes says:

      Nagyon örülünk, hogy ilyen szép emléketek maradt a Farsangi Sütibárról és köszönjük, hogy jöttetek. A lányoknak nagy sikere volt a maszkkal🙂 Reméljük, még találkozunk nálunk vagy a ti egynapos helyeteken. Te mikor folytatod a blogolást?;-)

Leave a Reply

