Project U

Huh, újra itt vagyok! Hol is kezdjem?

Rögtön bele is csapok a közepébe, mert ki tudja, mikor lesz időm mesélni mindarról a szépségről, amit nyáron sütöttem; azokról a cukrászdákról, ahol megfordultam; a dolgokról, amiket láttam vagy a dolgokról, amiket tervezek. Talán ezeknek is eljön az ideje…

Ez a nyár CSUDAJÓ volt! Tele vidámsággal, felszabadultsággal és szerelemmel – mi többet is kívánhat az ember lánya? Nincs is panasz  egy szál sem, van viszont következő NAGY -mellesleg nem sütős vagy dolgozós – projekt, amibe belevágtam.

Egy barátnőm miatt van az egész. Nagyon kedves nekem, és tavaly év végén megkérték a kezét, ő igent mondott élete szerelmének, és meghívott minket barátokat az esküvőjére. Ez eddig elég “mindennapos” történet. Ha viszont már hozzáteszem, hogy a barátnőm dél-amerikai és az esküvő is ott lesz és hogy minket ODA hívott meg, úgy már sokkal izgalmasabb.

Még a Georgia-i UGA egyetemről ismerem őt, ahol kolesztereken (ooops,…mókás – olvasd kolesz-tereken) is osztoztunk, és az egyik legtündéribb teremtés. Amikor tavaly év végén meghívott minket csajokat, mindannyian nagyon belelkesedtün. Aztán ahogy  kezdett leesni, hogy ez utazásban mit is jelentene, már alábbhagyott a lelkesedésem…egészen egy egyszerű nyári estéig, amikor is átvillant az agyamon, hogy micsoda fantasztikus élményben lehetne részünk. Egy szempillantás alatt átgondoltam a prokat és kontrákat, majd facebookon megkérdeztem, hogy áll-e még a meghívás. Amikor a villámgyors IGEN válasz megérkezett, tudtam, hogy ha törik, ha szakad, ott leszek az esküvőn.

Alig van már csak 2 hónapunk az esküvőig, és még RENGETEG dolgot kell elintézni…és akkor még olyan apróságokat nem is említettünk mint ruha az esküvőre…

Az út tervezése egyszersmind azt is jelenti, hogy most nem járkálok a piacra fürkészni a napi friss árut, nem csapok óriás gourmet bevásárlásokat és minden visszakapott 200-ast beteszek a legújabb papírdobozos perselyembe. Meghúztuk a határainkat, én a konyhában leginkább és ez ráébresztett, hogy valójában mennyi kaja van itthon. Februárban már elkezdtem egy konyhaszekrény  és fagyasztó ürítési kísérletet, most be is fejezem. És ez az, ami igenis igényel egy csipet kreativitást, amitől az egész egy mókás és kalandos kísérlet lesz.

Életemben először időben kezdtem el olvasni az útikönyvet, nem az út közben/után. Minden meglepetés nélkül, az ételek az érdeklődési rangsorom tetején helyezkednek el. Belefutottam az empenadasnak nevezett töltött tésztás finomságba, és rájöttem, hogy ez azért kiváló, mert gyakorlatilag bármi kerülhet bele. Volt otthon kolbász, savanyú káposzta, fűszerek, nem is kellett más.

Én harmadoltam az eredetileg neten talált receptet, és kicsit módosítottam is rajta:

Ami kell hozzá 1-másfél főre

100 g liszt

33g vaj

csipet só

pici ecet és kevés víz (amennyit felvesz a tészta)

Az eredeti receptbe tojássárgája is kerül, de én most nem szöszöltem ezzel. Összegyúrtam a hozzávalókat, reggelig betettem a hűtőbe.

Felkelés után összevágtam a kolbászt, és a káposztával együtt megpirítottam-megpároltam. Amikor már a káposzta is megpuhult, levettem a tűzről húlni ás pihenni. A hűtőből kivett tésztalabdát kinyújtottam vékonyan és tenyérni köröket szaggattam ki. Mindegyik lapocskára kanalaztam a töltelékből majd vizes kézzel félbehajtottam őket. Villával megnyomkodtam a szélét, hogy ne jöjjön szét sütés közben, meg hát szép is így. Nekem 8 db jött így ki.

A tetejét le lehet kenni tojással sütés előtt, de ezzel most szintén nem bíbelődtem. Előmelegített sütőben kb 15-20 percig kell sütni.

A chimichurrihoz összeaprítottam petrezselyem zöldet, majd jól nyakon öntöttem olíva oljajjal.

A kettő együt mennyei nyárvégi ebéd kombó!

 

Leave a Reply

