Macaron Nap

Ti már hallottátok? Mentek? Szeretitek? Hogy mit? Hát a macaront. Ha valakinek még mindig újdonság mi is ez a kis tömör cukorfalat (mert az elmúlt években törölte magát a közösségi oldalakról, messze elkerüli az édességeket és direkt kerül mindent, ami színes s cuki), akkor itt van az én bevezetőm a sütiről, de persze a gugli könyvespolcán is roskadásig vannak az erről szóló oldalak.

Pierre Hermé-t tartják a macaron atyjának, de mondjuk inkább ő az, aki a fehérje túltengésben “szenvedő” cukrászdák leleményesen felhasznált színes cukros cuki falatkáit egészen új (és egyesek szerint már-már a sznobéria) szintjére emelte. Első hallásra bonyolult, másod hallásra az ember legyint egyet, harmadik nekifutásra pedig rájön, hogy hűderengetegmindent kell még tudni és számításba venni a tökéletes darabok elkészítéséhez. Most jelent meg egy újabb könyv a macaronoknak szentelve, itthon nem tudom lehet-e kapni, és még nekem sincs meg, de a szerzők összeraktak egy helyes videot a főbb lépésekről. Persze ettől még nem fog senki a konyhában macaront rittyenteni, de rá lehet érezni a készítés ízére.

A Gasztrobizarr vagány és bátor szerkesztői úgy gondolták, hogy Párizs, New York és London után Budapest is beáll a sorba és felnő  gasztrofellegvárak mellé, hogy megrendezze az első magyar Macaron Napot március 20-án. Az alulról induló kezdeményezést a város és vonzáskörzetének legmenőbb cukrászai és legtrendibb gasztrolelőhelyei is komolyan vették, sőt a mai hírek szerint már az Orr is részt vesz az egyre illusztrisabb programon. A Macaron Nap facebook oldalán is sok-sok infot meg képet találtok.

Szívesen mondanám, hogy az én macaronjaim is ott lesznek, de az elmúlt egy év próbálkozásai alatt még nem lettem menő macaronista, pedig a fehérjék nálam is gyűlnek, úgyhogy van miből gyakorolni. Persze néha sikerül egy-egy szép adag, és akkor nagyon boldog vagyok, aztán pont tegnap szerettem volna március 15. tiszteletére piros-fehér-zöld darabokat, és hát nem pont úgy sültek el…ööö..ki, ahogy azt terveztem. A céklalével és -porral megszínezett pirosak a sütőből kijőve teljesen elvesztették a színüket, és sem ők, sem a zöldek nem sikerültek olyan szép simára, mint a múltkor. De azért pár darab összejött, és nem adom fel.

A profik 20-án kedden ott lesznek a Macaron Napon és megmutatják, hogy is kell ezt csinálni. Menjetek el helyettem is, mert én vizsgázom, de ha minden összejön, akkor még akár nekem is piros betűs lehet az a nap…

Leave a Reply

