274 éves szülinap

A nagyszüleim betöltötték 155. életévüket a héten. Nem az örök élet elixírjét találták meg, olyasmit. Hat nagyszerű gyerekük van, tizennégy nagyszerűbb unokájuk és négy még nagyszerűbb dédunokájuk – most. Azt hiszem ez a lehető legközelebb jutás az örök élethez. Már több mint egy fél évszázada együtt vannak boldogan és szeretetben. Túlélték a világháborút, a forradalmat és a nehéz időket. Példaképei ők az egész családnak, ők a család közepe, lelke és motorja és én nagyon hálás vagyok azért, hogy ők vannak nekem. Nekünk. Nagyon örültem, és igazi megtiszteltetésnek vettem, amikor kiderült, hogy én süthetem nekik a szülinapi tortát az 50 fős szűkkörű családi összejövetelre. Három emeletes lett; két csokis és egy levendulás-fehércsokis emelettel.

A legjobb az egészben, hogy Anyu egy nappal korábban ünnepli szülinapját, mint a nagyszüleim, így neki is elkészíthettem életemben először a tortát. Mandulás Eszterházy tortát kapott és azt mondta, nagyon finom lett.

Az utolsó pár sütős nap igazán hektikusra sikeredett. És minden percét imádtam. Egy órával a vacsorára indulás előtt még két külön entitáskánt hevert a piskóta és a töltenivaló krém a konyhapulton…de megcsináltuk. (Persze nem bántam volna egy picivel több időt a díszítésre…)

Emellett még a keresztlányom, egy unokatesóm és egy nagynéni szülinapját ünnepeltük a megannyi novemberi névnappal együtt. És én szeretem ezeket. Szeretem az alkalmakat és az ünnepeket, mert ezek színesítik a mindennapokat, van mire készülni és van mit várni. Amerikában ilyentájt szokás ünnepelni a Hálaadást – na persze az itthon nincsen, de én ilyen alkalmakkor mégis hálás vagyok ezért nagy és csodás családért, még akkor is, ha ennek vannak botladozó, ügyes-bajos oldalai is. Ezen a novemberi alkalmon szoktuk a karácsonyi húzást is megejteni (én vagyok a névcetli felelős). Úgyhogy máris újra van mire készülni.

Ezzel számomra hivatalosan is beköszöntött az ünnepi hangulat! Már csak az a kérdés, mikor lesz hull-a-hó-és-hó-zik-zik…

Leave a Reply

