Macaron, ni!

Nekifutottam. Újra! Csak most nem görcsöltem rá. Jól tettem.

Volt egy szabad vasárnapom, egy nagy adag tojásfehérjém és maradék darált mandulám, amit erre szántam. Újra megkíséreltem a lehetetlent. Szülinapra kaptam egy üveg levendula szörpöt, hát gondoltam, kísérletezgetek egy kicsit a krémekkel és színekkel.Hátha összejön. Nekikészültem, kialudtam magam, és alaposan előkészültem. Aztán nekiálltam, és valahogy minden ment. Döbbenet, mire képes az iskola és az agy, amibe idővel szépen lassan beszivárog a tapasztalat és átalakul valami tudáskezdeménnyé…és az ember úgy érzi: kezdi kapiskálni…

És csodák csodája sikerült! Lett neki talpa, sima lett a teteje (már amelyiknek), szóval olyan, amilyennek a Nagykönyv Kezdőknek-ben meg vagyon írva.

Legalábbis egy része.

A krémhez fehér csokit olvasztottam tejszínben, és levendula szörpöt öntöttem bele. Húú de jó lett!

Lettek bénácskák, de ízre azok is hibátlanok voltak, és az állaga mindegyiknek ideális volt. Kívül ropogós, belül még omlós és szájban olvadós…

A nagyszerű, és igencsak ízletes kimenetel tanulságai a következők:

– ha színezni akar az ember, és effektíve látványos színt szeretne (az ábrán mellékelt halovány, ám nagyon kellemes pasztell helyett) akkor még háromszor annyi színezék kell, mint amiről már azt gondolta volna, hogy oops, sok lett – én egyelőre még mindig megakadtam az azt-hittem-oops-sok-lett fázisnál

– érdemes sütőben előre kicsit kiszárítani az őrölt mandulát, mert talán ez is segít az állagán és a végeredményen (én most csináltam először)

– bőven elég a receptet felezni..mert így az ember kapkod a végén, sütések között csomagol a hosszú hétvégére, kabátban szedi ki az utolsó adagot, s taxival kell induljon a negyed órára lévő vonatállomásra, amiből úgy száll ki, hogy ismeretlen eredetű nedvesség borítja be nadrágját a hátsó üléstől…és persze a vonat is fél órát késik…. de legalább volt min nyammogni…

Leave a Reply

