Zöld reformok a konyhában – kicsit másképp

Minden egy nyári bevásárlással kezdődött (igen, már vagy három hónapja le akarom ezt íri…). Vettem avokádót – kicsit többet is, mint amennyit valójába elhasználni terveztem – ha egészségesek vagyunk, legyünk NAGYON azok! Na persze, rámmaradt egy csomó, mert mégsem megy ez a tök egészséges életmód, vagy mi.

what to do?

És persze ilyenkor beindul az ember agya – az enyém valahogy így: mit lehetne SÜTNI belőle? Ha céklából lehet sütit készíteni, nem is akármilyet, akkor az avokádóhoz is kell legyen recept valahol. És persze volt! És megcsináltam és siker lett! Az egyik kolléganőm még egy rövid közvélemény és rapid internet kutatás után azt is publikálta, hogy az avokádó gyümölcs – pedig én végig a zöldségek pártján álltam.

Egy hónappal később családi banzáj volt – tudjátok, az a fajta, amikor 5 szülinapot ünneplünk egyszerre, mert ennyi jön ki az adott hónapra, úgyhogy vettem a bátorságot, és még egyszer megcsináltam. Most már kellő mennyiségű avokádóból. A lány unokatesók és nagynénik csak gyanúsan néztek a zöld kupacra, a fiúk konkrétan messziről elkerülték a zöld izét. Kérdezgették, hogy ez édes-e vagy hogy egyáltalán ehető-e, mire én kedvesen de határozottan rábeszéltem őket az első harapásra…repeta lett belőle.

Jól sült el – szó szerint. A második, zöldebb verzióról nincs fotó, mert még mindig a laptop nélküli fázisban élek (de erről majd később). Érdekes volt látni, ahogy az avokádó betölti a zsiradék szerepét a süteményben, és hogy így mindez vegán sütinek is minősül. Nem mintha a mi esetünkben ez cél lett volna.

Szóval, ha elég kísérletező kedvűek vagytok ti is, akkor itt van  Joy, the Baker receptje.

avocado cake ingredients

Hozzávalók:

750 ml liszt

6 ek kakaópor

1/2 tk só

2 tk sütőpor

2 tk szódabikarbóna

500 ml cukor

65 ml olaj

120 ml jól összenyomott puha avokádó

500 ml víz

2 ek ecet

2 tk vanília kivonat

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, és kiolajoztam egy kerek tortaformát. A cukor kivételével összekevertem a száraz alapanyagokat, és egy külön tálban a nedves hozzávalókat. (Első alkalommal itt csaltam, mert kevesebb avokádót használtam mint az elő vagyon írva, de így is működött minden. )

Az olajos keverékkel jól elkevertem a cukrot, majd a száraz keveréket is hozzáadtam. Addig kevertem (akár géppel), amíg sima nem lett. Beleöntöttem a kiolajozott formába és kb 35 percig sütöttem (sütőtől függ.)

Hagytam, hogy a formában hűljön 15 percet, majd egy récsra borítottam, hogy úgy hűljön tovább.

Avocado Töltelék  (Alton Brown)

23 dkg  avokádóhús (kb 2 közepes, nagyon érett darab)

2 tk citromlé

45 dkg porcukor átszitálva

1/2 tk vanília kivonat

Green Avocado Cream

Lehetőség szerint a lehető legérettebb avokádókat használd – elsőre ezt sem csináltam a nagy könyv szerint, de még így is finom lett. Hámozzuk meg őket, vágjuk fel kis kockákra és ha tudjuk, tegyük be egy aprítóba, hogy minél finomabbra vágja fel. Ezután fogtam és a porcukorral, citromlével és vaníliával együtt egy mixerben összeturmixoltam. Világító zöld színe és nagyon friss íze lett.

A torta megtöltése és megkenése után nem tudtam eldönteni, hogy ez inkább valami újhullámos reformsütemény vagy valami zöld mocsári izé, amit Fiona készítene Shrek szülinapjára.

piece of cake

Bármi is legyen a megítélés a külcsín alapján, egy élmény volt az elkészítése és nem mellesleg remek alternatíva, ha valami újra vágyik az ember a szokásos csoki torta helyett.

Leave a Reply

