A Karate Kölyök nyomában

Én szeretem a Karate Kölyök mozit. Ki ne tenné? A remake is aranyos a Smith gyerekkel, de valójában a régit jobban szeretem – lehet azért, mert azt többet láttam kicsiként. Az a fajta amerikai film volt, amitől elhitte az ember lánya, hogy a kemény munka meghozza gyümölcsét. Az meg külön vicces volt, ahogy Mr Miyagi rendberakatta a kölyökkel a háza táját tréning címén. Nagyokat kuncogtam 5-6 évesen, hogy Daniel mennyire utálta újra meg újra ugyanazt csinálni, és a néz már a második feladatnál rájött, hogy ez nem is akkor a szivatás…csak kicsit…merthogy ez mind a javára válik. Sőt már-már látni véltem, ahogy Mr. Miyagi kikacsint nekem, miközben Daniel szépen lassan kezdett besokallni…

Én egy cseppet sem sokalltam még be, de néha Karate Kölyöknek érzem magam – csak éppenséggel én a tortákkal és a krémekkel vívom meg a csatáimat, és néha még ezek is félelmetesek tudnak lenni. 90 tojás szétválasztása egy sütihez szó szerint nem piskóta. Vagy a torták felvágása négy egyforma rétegbe még a századik alkalommal sem olyan magától értődően egyszerű. Vagy a felvert tojáshab törés nélküli tisztába forgatásáról ne is beszéljünk. Hát még a torták betöltése egyenletesen és simára! Hát és a habzsák és társai meg egy külön történet, pláne ha még dekorálni is kell vele…! Pedig ezeket minden héten csinálom, és még közel sem tökéletes egyik technikám sem…

Még egy külön bejáratú Mr. Miyagim is van, aki rendszeresen viccet űz belőlem…de csak mert törődik a fejlődésemmel Ami jó, hogy a tortarétegeim tényleg kezdenek egyenletesek és egyenlőek lenni. A díszítéseim már nem össze-vissza kriksz-krakszok. Már a legtöbbször szemre jól mérem ki a hozzávalókat. Már néhány receptet (kisebb, egyenlő 5) is tudok fejből és nem kapok frászt egy óriás kenőkéstől sem…

Ezek csak kicsi lépések de remélem, egy nap képes leszek megsütni a barátaimnak, a családomnak vagy bárkinek a sütiket, vagy el tudom készíteni azt az esküvői tortát májusban, amire egy barátnőm kért meg…

 

Leave a Reply

