Spontán Cointreau-s csokis bonbon

Pár hete nyertem egy doboz csokicsészét egy receptötlet versenyen, amit egy nagyon jófej cukrásztanonc társ írt ki a saját blogján, a Levendula és Csokoládén. Zseniális érzéke van a csajnak a csokihoz, a blogposztoktól meg rendszeresen beindul a nyálképződésem…és a fotók sem akármilyenek…

Szóval, nyertem egy doboz csokicsészét (és becsszó, még csak nem is volt megbundázva…), de marhára nem tudtam mihez is kezdjek velük. Sütni nem igazán alkalmasak ebben a formájukban…amúgy én meg nem is értek ehhez, úgyhogy egy jó ideig dekkolt a konyhaasztalon a doboz jobb sorsra várakozva…Choco Lux Cups

…Aztán ma megszállt az ihlet egy “kisebb” rendrakás és lakásátrendezés után. Találtam marcipánt is a konyhaszekrény mélyén és eszembe jutott az egyik kedvenc dobozos desszertem Anthon Bergtől, amit a barátaimtól szoktam szülinapra kapni. A likőrrel átitatott marcipán és a gyümölcsös zselé csokival burkolva bármikor levesz a lábamról…

A hirtelen jött ötlettől felindulva tovább ellenőriztem a leltárt és máris összeállt az egész a fejemben. Volt még itthon Cointreau narancslikőr egyenesen a francia Angers üzemből, londoni narancslekvár és régebben eltett cukrozott narancshéj. És ha már így alakult, akkor miért ne? Így csináltam:

Felnyitottam a belga csokiból készült csészés dobozt, és mindegyik kapszliba tettem egy fél teáskanál narancslekvárt. Apróra vágtam 3 teaskanál narancshéjat és a Cointreauval együtt összedolgoztam a marcipánnal. Amikor már homogén masszává állt össze, és jópárszor lecsekkoltam az ízt és az arányokat…14 egyenlő részre vágtam a marcipánt.

Kis hengereket gyúrtam és beleillesztettem a csészékbe, rá a lekvár rétegre.

Ennyi. Pofonegyszerű.

Ahhoz képest, hogy milyen spontán jött az ötlet és a megvalósítás, nagyon finom lett és az enyhe alkoholos beütés is emeli az élvezetet. Meglátjuk, mit mondanak a tesztelők…

Oh, és a mai GYEREKNAPRA és szikrázó napsütésre tekintettel menjetek ki a szabadba és JÁTSSZATOK!

Leave a Reply

