Nyárindító jammelés

Éreztétek már valaha, hogy érzitek a nyár kezdetét? Mer’ én igen. Ma. Tökéletes nyárkezdő nap volt…és a legjobb, hogy most jön még csak a java…

Ébresztő óra nélküli ébredés, reggeli futás a Kopaszi gáton és szezonynyitó befőzés bodzával és társaival. Még ha nem is sütöttem ma semmit, termékenység és szórakozás szempontjából nem lehet ok panaszra.

Apró észrevétel: azt hiszem többet költök csokoládéra és lisztre alapanyagként, mint ruhákra, ami elég ijesztő, dehát mindenki a saját kaptafájához, vagy mi?

Az elmúlt két hét igencsak kimerítő volt munka szempontjából, de felfedeztem, hogy a sütés és a konyhában sürgés tényleg teljesen ki kapcsolja az agyamat. Ez pedig igencsak hasznosnak bizonyult mostanában, amikor egy-egy nagyon hosszú nap után sütöttem egy almás pitét vagy éppen bodzavirágot mentem fel a Gellérthegyre szedni. A bodzavirág megjelenése egyrészt egyenlő számomra a nyárral, másrészt olyan békét árasztott reggel a park, hogy teljesen feltöltődtem tőle.

A virágokat már napokkal ezelőtt beáztattam vízbe citromkarikákkal együtt, és aztán vártam az időre, hogy befejezhessem. Ma eljött a napja, úgyhogy lett bodza és borsmenta szörp is. Pali papa már hívott is, hogy mennyire ízlett neki a szörp ma. Apa meg azét hívott, hogy kell-e még bodza…hát miért ne? Anyu meg küldött még üvegeket. Remek!

A szörpök mellett ma még készült medvehagyma pesto, rebarbara-eper és mentás eper lekvár. A nap zárásaként egy kis tejberizst főztem…persze csak azért, hogy ne kelljen kidobni a maradék epret és lekvárt, ami már nem fért az üvegekbe…És húúú, de jó lett! Sűrű nap, mi?

Napfény járja át a szívem újra, és a többiek…

Nektek mi jelzi a nyár kezdetét?

Comments
2 Responses to “Nyárindító jammelés”
  1. Ed says:

    Imádom a bodzát🙂 Sajna nincs biztos bodzaforrásom, út melletti bokorról meg elvből nem gyűjtök. Ezért aztán marad az IKEÁS bodzás szívószálas üdítő🙂

  2. Huba says:

    Hú, mentás eper lekvár… Még van egy csepp a tavalyiból…🙂

Leave a Reply

