Kertész leszek…

…ja nem, inkább cukrász! De a kelő nappal én is kelek, mert emellett mindig is egy saját titkos kertről álmodoztam. Olyanról, ahova el lehet bújni a mindennapok rohanása elöl, ahol begyógyulnak a szívsebek és ahol megnyugszik az ember lelke. Olyanról, mint amilyen a könyvben is van, ahol a titkok kertje megváltoztatja a gyerekek életét és boldoggá teszi őket….oh, de szeretem azt a történetet!

Tisztában vagyok vele, hogy a város kellős közepén igencsak komplikált kihívás kertet gondozni (persze nem lehetetlen…), de évről évre egyre nagyobb vágyat érzek a növények nevelése és a virágok varázsereje iránt, így hát szép lassan színes, burjánzó lugassá alakítom a belvárosi függőfolyosó rám eső szakaszát.

Az első évben három muskátli palántával kezdtem, amit Apu hozott és még elültettem pár virágmagot valamilyen máig ki nem derített fajból. Egész nyáron izgatottan figyeltem, ahogy nőnek és virágoznak. Tavaly az Apu által átteleltetett (köszi!) muskátlik mellett már fűszernövényeket is ültettem, aminek már a konyhaművészetem is hasznát látta, és noha valami azonosítatlan rosszakaró lények megrágták a leveleket, a fűszerek kitartottak és vígan növekedtek.

Idén már bátrabb voltam, lesz-ami-lesz alapon beújítottam egy balkoneper és egy vörösáfonya palántával is. Hátha tényleg teremnek is valamit, ha jól érzik nálam magukat. A borsmenta, rozmaring és bazsalikom trióval az újra felbukkanó “leválrágó manók” ellenére is próbálkozom – a manóktól mag majd valahogy megszabadulok… Az újonnan beszerzett sétányrózsámat alig várom, hogy megbokrosodjon és azt remélem, hogy a két hibiszkuszom idén végre virágokat is hoz majd.

Buja hortenzia bokrokról is álmodozom nagy kék viráglabdákkal, de ezt a projektet egyelőre halasztani kell, mert azt mondták a kertészek, hogy inkább az árnyékos kerteket kedvelik és hozzám szinte egész nap direktbe süt a nap (amiért egy pillanatig sem panaszkodom!)

Anyukám mindig gyönyörű virágokat nevelt, érzéke van hozzá. Hosszú éveken át csak figyeltem, hogyan varázsol bármilyen szobát élő kertté és hogyan virágzik nyáron a keze alatt óriás bokrokká a muskátli. Csodáltam őt sok mindenért, és ahogy a növényekkel is törődött amellett, hogy értünk mennyi mindent megtett. Hálás vagyok, hogy ilyen fantasztikus Anyukám van és köszönöm neki mindazt, amit tanított nekem az évek során.

Köszönöm Anyu! És mindkét nagyimnak! Mindannyian fantasztikus és különleges nők! Boldog Anyák napját!

Leave a Reply

