Tavaszi forgatag cukrásztanonc módra

Hello!

Tudom, igen, tudom, már rég írtam. Mondhatnám, hogy alkotói válság volt, de szerencsére az még nem ért el. Valójában a témák és az ötletek folyamatosan jöttek, csak a március sikerült pörgősebbre, mint gondoltam, én meg nem akartam összecsapott posztokkal kiszúrni a szemeteket. Most visszatértem! És  a folyamatosság érdekében be kell látni (nekem és nektek is), hogy bizony néha lesznek rövidebb és kevésbé kidolgozott írások is – különben annyira lemaradnék magam mögött, hogy egy hét írás sem lenne elég a lemaradás behozására.

Beindult a suli! És jó! Nem hittem volna, hogy ennyire fogom élvezni. Minden harmadik vagy második szombaton van és három egynapos alkalom után megállapítható, hogy jó lesz. Már első napon kaptunk egy nagy csomag könyvet és jegyzetet és azt hiszem mostanra minden minket tanító tanárral találkoztam. Azt kell, hogy mondjam, elégedett vagyok. Úgy tűnik, mindegyikük komoly szakember a saját területén és még jófejek is.

Azon persze meg már meg sem lepődöm, hogy milyen kicsi a világ: Cukrász Néni a régi tánctanárom osztálytársa volt (aki szintén cukrász is lett). Egyébként ő tanítja majd meg nekünk a sütéstechnológia elméletét és a tankonyhában is ő fog minket instruálni.

Textbooks for school

Van egy Kémia Professzorunk, aki az élelmiszerismeret rejtelmeibe vezet majd be minket és nem mellesleg nagyon JÓFEJ! Nem gondoltam volna anno, hogy valaha a gimis szerves kémia jegyzeteim villannak majd elő újra a fejemben…és mégis. Biztos nagyon furának tartotok, de én nagyon élveztem, ahogy újra átvettük az enzimek, hormonok és vitaminok molekulaszerkezetét. Szerintem lenyűgöző milyen szorosan függ ez össze az étellel, amit megeszünk.

Aztán van nekünk egy lelkes Biznisz nénink egy évvel a nyugdíja előtt,  aki élvezettel adja át nekünk az alapvető vállalkozási ismereteket és az ehhez kapcsolódó számítási feladatok útmutatóit. Legutoljára általános iskolában voltam jó matekból. Akkor nyertem egy megyei matekversenyt is, de ennyi. Az egyetemen mindent megtettek az analízis és egyéb utóvizsga rendezvénysorozat során, hogy a matekos önbizalmamat alaposan megcsorbítsák… Szóval egy kis ismétlés nem fog ártani!

Miss English nagyon szépen beszéli a brit angolt és nagyon kedves, de mivel több tanuló más nyelvet fejlesztett magasabb szintre, ezért az idegen nyelvi modul elég ambivalens érzéseket kelt. Páran voltunk olyan szerencsések, hogy anyanyelvi környezetben is tanuljuk az angolt, így aztán az alapvető konyhai szókincs (spoon, knife, cupboard) annyira nem köt le minket. Akik viszont nem beszélnek angolul, értetlenül várják, hogyan fognak majd receptekről gördülékenyen beszélni a vizsgán. Persze jófejek és többen belelkesedtek, hogy ez majd legalább motiválja őket! De azért ez egy picit fura a rendszerben…

BRÉKING NYÚZ! A héten megkezdtem a cukrásztanonc gyakorlatomat is és nagyon élvezem! Az eheti szabadság alatt három napot egy közeli családi cukrászdában töltöttem, ahol mint utóbb kiderült, még zsidó süteményes hagyományokat is ápolnak egy régi tulaj nyomán. Úgy két hónappal ezelőtt félénken besétáltam, hogy vajon fogadnának-e engem tanulónak és a legnagyobb meglepetésemre igent mondtak. Beszereztem a szükséges orvosi papírokat és egy alap cukrászruha felszerelést – nagyon menő vagyok benne-, és már készen is álltam a bevetésre! Minden reggel hajnalok hajnalán keltem, de megérte.

Három cukrász van az üzletben. Laci bá, a Nagy Mester a főnök. Hosszú, nagy bajsza van (mint Apunak) és vadász. Így aztán reggelire szarvas szalámival kínál, ami amellett, hogy sajnálom a szarvast, nagyon finom. Ott van még Kis Mester, aki Laci bá kisebbik fia és eredetileg szakács. Az évek során arra jutott, hogy inkább a családi vállalkozásban a helye, úgyhogy csatlakozott a csapathoz. A stáb harmadik tagja Cukrász Kolléga, aki már majd 20 éve dolgozik itt tanuló kora óta és nagyszerű figura. Mindegyikük nagyon türelmes velem és egyből befogadtak. Azt gondoltam, hogy az első napokban majd maximum a felmosó rongyot tekergetem majd és a felmosó szivacsot facsarom, ehhez képest már a legtöbb sütinek valahogy részt vettem az elkészítésében, sőt a díszítési technikákat is elkezdhettem gyakorolni. Olyan, mintha újra az oviban lennék! Egész nap csak gyúrok, keverek, kavarok, díszítek és a fejem tetejéig lehetek csokis anélkül, hogy ezt bárki szóvá tenné.

Íme, most már ti is ismeritek az új barátaimat…és a tanulótársakat még be sem mutattam, pedig ahogy telik az idő, róluk is egyre több minden derül ki és nagyon érdekesnek tűnnek ők is. Mára zárom soraimat, mert a konyhában még keleget egy kis kenyér, és NAGY NAP A HOLNAPI! Az első nap az új munkahelyemen, úgyhogy kívánjatok sok sikert!

Comments
2 Responses to “Tavaszi forgatag cukrásztanonc módra”
  1. Dorko says:

    Na jó. Foreshadowingból ötös. De mi az új munkahely?🙂

Leave a Reply

