Müzliszelet – ‘smég mondjam mi?

Az én gyerekkoromból valahogy kimaradt a mályvacukor, sőt mindig is ferdeszemmel néztem ezt a gyanúsan fura állagú valamit. Aztán egyszer csak belebotlottam a S’more-ba (olvasztott mályvacukor ÉS csoki – elvileg két szép keksz közé szendvicselve), és elkezdtem kapizsgálni ennek a nyúlós, folyós édes jelenségnek a mélyebb értelmeit.

Valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva a külföldi tanulmányaim alatt meg voltam arról győződve, hogy a müzliszeletek fogyasztása töltelékre való tekintet nélkül egészséges, megszépít, mi több még fogyaszt is…A gyakorlat több ponton is rácáfolt erre, de ez most mindegy is…

Ettől függetlenül a müzliszeletek remekül megállják a helyüket egy-egy kaotikus reggeli elindulásban, délutáni nassként vagy egy kiránduláson energiapótlásként. Jó dolog, no! Úgyhogy pár éve kerestem is egy házi készítésű müzliszelet receptet a Joy of Baking oldalon, és bevált.

Csokis-Mályvacukros Müzliszelet (S’more=’Smég?)

6 ek (84 gramm) felkockázott vaj

55 gramm barnacukor

80 ml és 1 ek juharszirup (én néha mézzel helyettesítem, és működik. És szerintem egy picivel mehet bele több is)

65 gramm liszt

190 grams zabpehely (én a a lágy zabpelyhet használom)

100 gramm háztartási kekszpor

25 gramm kókuszreszelék (ízlés diktál)

1/2 tk só

1/4 tk őrölt fahéj

Töltelék:

170 gramm felaprított ét- vagy keserűcsoki

90 gramm mini mályvacukor

3 steps to granola bars

1. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, és vajazz ki egy tepsit (a sütőpapír is jól működik). A recept 23 x 23 cm méretűt mond – szerintem ennél nagyobba is mehet, mert jobban szétteríthető a zabpehely.

2. Közepes lángon olvaszd fel a vajat, a cukrot és a juharszirupot (mézet) egy közepes méretű edényben. Amint feloldódott a cukor, öntsd át a keveréket egy nagy hőálló tálba.

3. Add hozzá a lisztet, zabpelyhet, kekszport, kókuszt, sót és fahájat, és úgy keverd össze, hogy a szirup jól átjárjon minden száraz hozzávalót.

4. A zabpelyhes keverék felét nyomkodd bele az előkészített tepsibe, és hagyd kihűlni.

5. Ha már kihűlt, gazdagon szórd meg a felaprított csokival és a mályvacukorral.

granola and marshmallow

granola and marshmallow and chocolate

Ezután fedd be az egészet a zabpelyhes keverék másik felével.

6. Kb. 15 percre tedd be az előmelegített sütőbe. Amikor kiveszed a sütőből, tedd félre hűlni kb. 20 percig.

7. Amíg még langyos, vágd fel szeletekre, kockákra – ahogy tetszik. Dobozban remekül eláll  napokig.

S'more granola bars

Szerintem bármivel megszórhatjuk a zabpelyhet – bár én még nem próbáltam mással, mert ezt nagyon szeretem. Ti mit nassoltok délutánonként?

Leave a Reply

