Larousse és Mr. Bo, avagy mit olvas egy cukrásztanonc a betegágyban

Utálok beteg lenni! Pláne azért mert ez azt jelenti, hogy már megint rosszul csináltam valamit – például megint egy polóval kevesebb volt rajtam, mint azt az időjárás megkívánta volna (Igen, Anyu, megint igazad volt!) Vagy valami más nem esett jól a szervezetemnek, de a lényeg ugyanaz. Fájó torok, bedugult orr, hőemelkedés. A talpraálláshoz illik egy ideig ágyban feküdni és nagyanyáink népi bölcsességeit megfogadva bevetni minden házi módszert is. Úgyhogy a hétvégén én is jó betegként viselkedtem, és mindent megtettem a gyógyulás érdekében.

Facsartam narancsot, mandarint, almát. Emellett megittam 4 liter frissen reszelt gyömbérből készül teát mézzel és egy liter C vitaminos erdei gyümölcs levet. A C vitamin bomba biztosítása érdekében multivitamint is bevettem. De megettem legalább 8 kiwit, egy zacskó vörösáfonyát és 6 gerezd fokhagymát (utóbbi most biztos nagyon vonzóvá is tesz) a nagymamám meleg húslevese mellett, amit ő maga hozott fel nekem az első emeletről (az egyik áldásos oldala a nagyszülőkkel való egyházban élésnek). A nagypapám lázmérőt hozott nekem, Anyu meg még gyógyszert. A végén már élveztem ezt a sok törődést, ami a gyerekkori otthonmaradásokra emlékeztetett… És persze végig ágyban maradtam, jó kislányként viselkedtem, happy end-del végződő limonádékat néztem és olvastam.

Emlékeztek, hogy legutóbb mutattam nektek egy óriási zsákot? No, abban volt az a két könyv, amiről már korábban is meséltem nektek, és amit Aputól kaptam karácsonyra. Nevetségesen nagy zsákban hozták ki, mintha már a cukrászkellékeket is postázták volna velük…na persze!  Az Amazon.com-ról rendeltem őket, gyorsan megjöttek,  így hát a hétvégén ezekkel is ismerkedtem.

Ti is legalább olyan izgatottak vagytok ezektől, mint én? Na jó, csak várjatok, amíg az első sütemény adagok kisülnek a könyvek alapján…majd lesz itt minden mi szem-szájnak ingere. Tehát az első autodidakta tanulást segítő könyveim:

Larousse Gasztronómiai Lexikon

The Pastry Chef Companion – Glenn és Laura Halpin Rinsky

és The Professional Pastry Chef – Bo Friberg – elég jófej pasinak tűnik Books to read

Egyik könyv sem a szigorúan vett receptes könyv (pedig a Bo könyvről azt gondoltam volna), sokkal inkább útmutatók az alapanyagok, eszközök és technikák világába. Persze a Larousse-ban és a Bo könyvben vannak receptek – ezeket fogom megsütni nektek olvasásra, kommentelésre és kóstolásra (már annak, aki épp hatótávolságon belül leledzik)

Amibe elsőre beleszerettem, az a “mit b…rontottunk el” részek, amiben magyarázatot adnak minden félresikerült készítményre. Szerintem ezekhez többször visszatérek majd. A másik zseniális dolog, hogy van egy csomó átszámító táblázat a metrikus és az USAbeli mértékek között (Végre a kétnyelvű receptírás is könnyebb lesz így!), adnak egy csomó ízpárosító tippet (Végre  ki lehet próbálni még több fura ízkombinációt!) és használnak egy csomó olyan szót (gondolom, a legtöbb francia), amiről fogalmam sincs mit jelentenek (Végtére is a nyelvtanulás és szókincsfejlesztés sosem árt!)

Az első fejezetekből ítélve a következő hetekben kenyeret kenyérrel fogok sütni, mert úgy tűnik a tészta anatómiájának megismerése az alapja az egésznek… De semmi pánik, azért időnként becsempészek majd más recepteket is.

Nosza rajta, lássunk neki! Ki kér kenyeret?

Leave a Reply

