Reggeli meggyes álom

Ma piknikezünk! Barátok, Kopaszi gát, nyugi. HA (és ez itt egy nagy HA) nem esik. Én bizakodó vagyok, úgyhogy kis csokis kekszet sütöttem reggel, mert az mindig jól jön, és pétanque-ozás, krokettezés, frizbizés vagy beszélgetés közben úgyis elfogy. Imádom ezeket a nyári estéket.

A sütés közben találtam egy kis meggyet még a hűtőben (nem viccelek), és nem akartam, hogy tönkremenjen. Főztem belőle cukorral egy kis meggyöntetet és hozzá tejberizst képzeltem. Semmi méricskélés, csak ízek harmóniája, hogy jól induljon a nap.

Hozzávalók: rizs, olaj, só, tej, víz, kókusztejpor, méz, vanília

Fogtam egy pohár rizst, kiskanálnyi olajban felhevítettem. Hozzáadtam egy pohár vizet (ugyanaz a pohár) és egy csipet sót, majd tetővel lefedve főztem addig, amíg a víz “eltűnt”. Ezután öntöttem hozzá annyi tejet, amennyi ellepte, adtam hozzá kókusztejport, mézet és vaníliát. Addig főztem, amíg a tejet már félig beszívta a rizs. Elzártam a gázt, és hagytam pihenni, majd pár perccel később öntöttem hozzá még egy kis tejet, hogy ne száradjon ki.

A keksz sütés felénél fogtam egy kis tálat a mézes-vaníliás-kókuszos tejberizsből, rá egy adag meggyöntet és kiélveztem a pillanatot.

Oh, de finom volt! Remélem, nektek is jó napotok lesz!

Comments
2 Responses to “Reggeli meggyes álom”
  1. sarga rozsa says:

    Nálam is van sokszor, hogy gondolok egyet, és tejberizst, grízt csinálok reggelire. Ezért van mindig itthon UHT tej :) Egy videó azoknak, akik nem mernek venni, mert tele van tartósítószerrel http://minu.me/-igazitej

    • annabeebakes says:

      Igen, nálam is van néha tejbegríz is. Én a piacon szoktam a tejet venni, mert nekem ízesebb az, és jó érzése, hogy kevesebb csomagolóanyagot dobok a szemétbe.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 255 other followers

